lördag 20 juli 2013

Fjärrkontroll till bogpropellern



Jag har länge haft problem med bogpropellern. Faktiskt redan när jag köpte båten. Igår kom en elektriker och tittade på den. Det visade sig att joysticken som är monterad vid ratten var trasig. Och det skulle ta någon vecka eller två innan han kunde få tag på en ny. Men alt. var att han kunde installera en fjärrkontroll till bogen så kunde jag använda bogen samma kväll om jag ville. Dessutom går det att ta isär den om något skulle strula. joysticken är ju helt inkapslad så den är bara att slänga om den går sönder tyvärr. Fördelen med fjärrisen är att jag kan gå fram på fördäck vid förtöjning och samtidigt kunna styra bogen åt det håll jag önskar. Den var inte billig men det får bli en tidig julklapp =)
Nu är frågan var jag skall installera hållaren. Tror jag ska ha den vid kartbordet tillsammans med övriga fjärrkontroller till ankarspelet och autopiloten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar