onsdag 18 september 2013

Sista varma seglingen


I lördags seglade jag själv från Råå till Norra Hamnen i Helsingborg. Frugan jobbade och jag skulle hämta upp henne och hennes syster efter stängning. Det var sparsamt med vind till att börja med så det tog längre tid än jag hade planerat. När jag kom in till norra hamnen så var det som vanligt fullt med gästande båtar längst med bryggorna. Så jag fick snällt leta mig bort till den norra delen av hamnen och hittade en ledig plats att backa in på. Båten ser liten ut när man jämför med de lite större båtarna som normalt ligger där. 
Jag hämtade flickorna på jobbet och vi åt en lunch i båten innan vi gav oss av tillbaka till Råå. Det var fortfarande varmt och skönt men nu blev det kryss hem. Flickorna njöt på fördäck och knaprade på solrosfrön. Mot slutet small det till i genuan och en liten reva sågs på akterliket samt en tunn lina som hängde ut. Blir till att kolla upp det när seglen skall ner inom kort. Hoppas det går att laga på egen hand. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar