torsdag 11 oktober 2012

Oljebyte och seglen nerplockade



Igår bytte jag olja i backslag och motor. Jag tillbringade ca. 5 timmar med detta. Det är en bit att gå till Miljöstationen och det tar lite tid att komma på var man ska suga ut oljan och var man ska fylla på den nya när det är en helt ny motor för mig. Men jag tror att allt gick väl. Bytte även ut oljefiltret.

Idag var jag nere i hamnen nästan hela dagen. Drog upp genuan och storen för att sträcka ut dem och ev. torka ur dem ifall dem var fuktiga efter alla regniga dagar. Sen tog jag ner seglen och bommen. Nu kan jag börja ta ner masten inom kort. Men först ska jag dränera färskvatten systemet och spola rent det innan jag kör i en gkykolblandning. Som ni ser så ser det ganska brunt ut. Inte mycket glykol där inte. Detta gör jag imorgon. Ska även fylla lite glykol i toalett systemet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar