måndag 8 oktober 2012

Storstädning



Igår var jag nere i båten efter att först ha jobba i 4 timmar. Jag rensade sittbrunns lådan på allt gammalt skräp. Tog ut alla segel och slängde massa gammla tampar etc. Det visade sig att det finns massor av utrymme i denna (enda) sittbrunnslåda. Jag kunde själv krypa in där och det hade säkert rymts 2 till av mig där inne. Jag torkade ut all mögel på skotten och durk. Hittade även varmvatten tanken under denna durk. Till våren ska jag endast bevara Gennakern här samt skot och mini cyklarna. Måste fixa till lite fästöglor i playwooden på skotten så inget slingrar sig i sjön. Är någon intresserad så har jag lite begagnade segel till salu. Ett storsegel och ett par genuas.. Skicket verkar vara okay på dessa men dem är som sagt begagnade. Jag ska ta och veckla ut dem någon fin höstdag och ta bilder på dessa. I veckan ska seglen ner från masten och jag ska göra klart för avmastning till kommande helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar