söndag 14 oktober 2012

Mycket att göra rent



Den förra ägaren har tydligen inte inte brytt sig om att ta hand om båten så som jag brukar göra. Det jag äger brukar vara tipp topp och lite till.. så nu börjar rengöring och överhalning av allt ombord. Sen tidigare har jag sett att masten säkert inte varit nere på flera år. Tittar man på spridarna och radarn så är dem gröna på flera ställen. Även fall och skot är gröna och hårda.. blir vågot att bita i under vintern. Man kan inte fixa allt på en gång men rengöringen kommer att fortlöpa då och då under vintern.. skorvet tar jag hand om till efter nästa säsong då jag inte riktigt kommer ha tillgång till vatten under vintern.. båten skall ligga i en väns lada där man inte kan göra så mycket underhåll tyvärr. Så det får jag ta i råå hamn till nästa höst och vår.

Idag tog jag loss sjövattenfiltret och det var lite bökigt att få loss locket som låg ovanpå själva filtret. Jag fick helt enkelt ta loss sjövatten slangen till intaget och skicka upp en skruvmejsel för att få upp filtret. Vet inte om det brukar vara så mycket skit i filtret om man rengör det med jämna mellanrum? Men det var iaf helt igensatt.. se före och efter bilden.

Idag fick jag ett trevligt besök av Göran och hans fru.Inte varje dag man får besök direkt, Alltid kul att få besök av bloggläsare =) Idag fick jag ett mail av en äldre holländare som skall sälja en HR 352 - 81. Om någon skulle vara intresserad. Båten ligger i Delfzijl - Holland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar